lördag 9 augusti 2008

Hemma hos söta L







Hej vänner!
.
Idag har jag varit på besök hemma hos min vän L. Hon har ett fantastiskt fint hem, håller ni inte med?! L med familj bor i ett vitputsat hus byggt år 1928 och de är den andra familjen som bott i huset sedan det byggdes för 80 år sedan. Det måste vara en häftig känsla.
För ett tag sen hälsade vi på hemma hos L:s tvillingsyster J, kommer ni ihåg? Jag gillar att systrarna inreder sina hem efter husens karaktär och ålder, önskar faktiskt att fler tänkte så...
.
kram e


25 kommentarer:

Jo sa...

Hon verkar ha ett jättemysigt hem! Som en inredningstidning, fast trevligt och ombonat! :)

Anonym sa...

Ser jättefint ut. Harmoni är nog rätt ord :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättevackert hem! Smakfullt inrett! Me like...

Ha det gott, kram Marie

Villa Björkebo sa...

Åh, vad fint det blev!! Är det verkligen hemma hos mej????
Tack vännen för en underbara bilder!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh jag håller verkligen med!! Jätte vackert hem! Har förstorat varje bild nu och njutit :)
Du får övertala henne att starta en egen blogg ;)
Kram!

Mjuka sa...

Superfräscht!!
Kram M

A home far away sa...

Hemmet deras ser så himla fint ut, ljust o fräscht! Köket deras oh mama mia säger jag bara:-

Ha en fin söndag

Kram Gunilla i Singapore

Jenni - Snickarsbacken sa...

Ser härligt ut! Verkligen toppensmak, ett inbjudande hem personligt och vackert!

Maria sa...

Så snyggt! Kul med ett personligt hem!!!

In my house sa...

Oooohhh jaaa! va fint hon har de,,, satt här och bara njöt över bilderna,,, älskar köket.... Tycker om när man får sitt hem att förmedla ett lugn och harmoni,,, känns så tryggt och härligt i själen!!!!

- Älskar även ditt kök! och hus!!! kul att ha vänner med samma intresse! Hälsa att de va toppen fint!

Kramar i regnet josse

Anonym sa...

Vilka fina bilder, och vad fint hon har det grannen min...alltid kul att se hemma hos...ps. din blogg var också väldigt inspirerande. Må så gott. kramilikram

Anonym sa...

Fantastiskt fint hem din vän har, ser gärna mer! Jag strävar åt samma stil men hamnar tyvärr på fint men kanske inte så ombonat. Tror jag behöver hjälp... Mvh/Ulrika

Det Ljuva i livet sa...

Underbart hus!

Pia sa...

Fantastisk smukt hjem! Lige i min smag:-D

Kram P

Lila sa...

Oh, vilket harmoniskt hem. Jättefint, det måste du hälsa henne!

Kramis Lila

Ett hus i vitt sa...

Otroligt fint! Ja du har helt rätt ang att anpassa efter ålder och karaktär. Det gäller att hitta en stil som passar och sedan köra den fullt ut, då kan vilken stil som helst bli fin tycker jag. Dina tvillingvänner har verkligen lyckats med det (och du med ;-) ) Hoppas du har haft en bra vecka, vännen. Kramar från Anette

Tanja sa...

Dette tror jeg må være ett av de vakreste hjemmene jeg har sett.
utrolig flott

Vecka - Vecka sa...

Vilket härligt hem hon har din vän! Och så fina bilder!

Kram, Lotta

Vintage sa...

jättefint verkligen! Titta gärna in till mig Kramis Susanne

Anonym sa...

Vilket otroligt vackert hem! Där skulle jag gärna vilja bo själv!

Jes/Vita villa vila sa...

UNDERBART!
Så himla mysigt, charmigt & stilfullt!

Hoppas du har en fin sommar!

Kram/Jes

Lundagård sa...

Det var fint!
Gillar er fotovägg väldigt mycket med den tjusiga lampan!

Beas sa...

Åhhh...jag skulle kunna flytta in i morgon. HELT min stil!

Skin sa...

Åh, vad fint. Hittade din blogg först nu! Var kommer den där söta hjärt måttsatsen ifrån, som finns hemms hos din vän L? Den är bara bedårande!

Eva
info@skinsweden.se

Mrs Small Town sa...

Oj så fint hem! Jätte vackert. Precis i min smak!

Men jag måste säga att jag blir helt full av skratt när jag ser att köket är oerhört likt vårat: Den rutiga sandberg tapeten, den gråa pärlsponten, det vita rektangulära kaklet med fasade kanter allt är precis som hemma hos oss + att vardagsrums tapeten är precis lika... *ler* Så var det tydligen med min originella smak... :-)

Hälsningar
Sara Small Town

http://smalltownstyle.blogg.se/

-Ett drömhus tar form - sekelskifte - inredning - renovering - småstadsliv -