söndag 31 augusti 2008

Bakluckeloppis




Hej vänner!
.
Igår släpade min ömma moder med mig och E på bakluckeloppis här i stan. Jag hittade faktiskt två oväntade fynd. En jättefin och näpen skolbänk och en "bag" som damen som sålde väskan till mig kallade den för. Jag gillar att skolbänken är i orginalutförande. Ingen som har målat den på alla år och så kommer det fortsätta vara. Sen störtgillar jag bänk-benen också, och de är höj-och sänkbara. Lovely! "Bagen" med en ganska udda form gav jag 5 kr för. Det tycker jag även klassas som fynd...även om jag inte riktigt vet när den ska användas...
:
Nu börjar Tyst Vittne...dags att bänka sig i soffan med T...
:
kram e

27 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Kul med fynd! Ibland hittar man något som man inte ännu vet vad man ska använda till, men så plötsligt en dag så ser man precis var den passar, så som din bag. :-)

KRAM

Hem och Lycka sa...

Vilka fina fynd du gjort! Bänken var ju urfin, gillar också att den aldrig målats. kram!

s.m.i.l.e sa...

Läckert! Jag är lite nyfiken på tapeten i rummet du visar. Får man vara fräck och be om en bild på tapeten? Jag har en vild idé om att tapetsera mina garderobsdörrar i hallen och gillar din tapet. Kram!

Anonym sa...

Ursäkta, jag har visst kommit fel.

Lilla huset på prärien sa...

Jamen det tyckte jag var fina fynd! Särskilt skolbänken gillade jag - så söt!

Ha nu en skön Måndag.

Kram Jenny

Graadskan sa...

Finfina fynd!
Bänken är verkligen charmig, håller med om att den inte ska målas!!
Kram Camilla

Skatan sa...

Cool bag! Den lär du garanterat vara ensam om :)

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Moodboardwithflowers sa...

Å jag är också sugen på en liten plats att sitta och rita på.. till H alltså.. men den får inte riktigt plats.. och så kan hon ju inte sitta ens *fniss*

rosenskära sa...

Det blev så fint med den gamla bänken i befintligt skick till brädgolvet och stjärntapeten.

Jag gillar helt klart bäst när man kan bevara det gamla man hittar i ursprungligt skick. Det ska ju synas att möblerna har "levt".

Sitter själv och "layoutar" min egen blogg *hjälp, skrev jag verkligen det* som nu, efter mycket moget övervägande, snart ska få se dagens ljus.

Var du också lite pirrig?

/Lena

Beas sa...

Supersnyggt...och BRA att du håller de vita penselstråna ifrån det underbara träet i bänken! :-D

Ett hus i vitt sa...

Toksnyggt det blev med bänken! Bakluckeloppis- det låter ju jätteskoj.Kram, Anette

Villa Hemma sa...

Oj, bakluckeloppis låter spännade *funderar på utformningen* :-D

Finfina fynd, tycker inte heller att bänken skall målas. Vissa saker skall man skona fr penseln, även om suget blir stort.

kram

Villa Hemma sa...

.... hej igen... :-D

Tack för superfin kommentar *generad*

Jag har beställt "dina" bokstäver idag. Det stod ngt om slut på lager men att ngn kunde finnas. Håller tummarna :-D Tack för tipset!

kram

Moodboardwithflowers sa...

Välkommen in till mig och tävla om fina handdukar!

Anna sa...

Härliga fynd du hittat! Jag köpte också en skolbänk till I i somras, men den fick ett par rundor av penseln. Någon tidigare ägare hade redan målat den gul med röda blommor.

Kram

mali-mo sa...

For en nydelig krakk!

Må først få si at jeg synes du har en kjempeflott blogg! Har lagt deg til i listen min jeg ;)

Så et spørsmål, og ville blitt veldig glad om du hadde anledning å svare;) Jeg vurderer den samme kjøkkenskapsdørene som du har hos deg,, valget står mellom de du har og Lidingø. Nå er det slik at de du har er i folie, står det i katalogen. Og da er jeg litt redd for at de ikke holder seg pene? Blir det lett riper og flekker? Og er det lett å vaske bort? Lidingø er jo lakkert, og kanskje enklere å vaske.... Ikke lett å avveie det praktiske mot det estetiske!

Ha en fortsatt fin uke!

Nilla sa...

Vilka fynd! Jättefina =) Skulle inte heller måla bänken!

Kram Nilla

Anonym sa...

Hej!

Vilken superblogg! Vad fint! Vad härligt!

I'll be back!

:-)

Livet i Gläntan sa...

Vilka fynd :) Jag gillade den gamla bänken. Tycker att den itne behöver målas utan att den är jättefin precis som den är. Kram Jessica

Jes/Vita villa vila sa...

Verkligen jättefina fynd!!! Skolbänken var sagolik & jag håller med dig - underbar i sitt originalutförande!

Alltid lika mysigt att besöka din härliga blogg - tack för all inspiration du ger!

Kram Jes

Brunkullan sa...

Oj så länge sen jag kikade in ser jag på alla inlägg!
Skrytvägg, matsal..jag vet inte var jag ska kika först:)
Insperation som sagt:)

Susanne

Cecilia sa...

Har just hittat till din blogg, mycket trevligt. Skolbänken ser jättefin ut, undrar var du har köpt "Bamsen"?

Hem och Lycka sa...

Tack för inspirationen till dagens inlägg.. ;-) kram!

Mrs M sa...

Heeeej! Saknar dig! Fina fynd!
Kram/ Mimmi

chokladblomma sa...

Hej, har just hittat din blogg! Vilken tur för mig! För den är jättefin! Grattis till fyndet av skolbänken, den var riktigt fin!
Ha det!
/A

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken underbar blogg jag har hittat här hos dig! Gillar att du mixar vitt och romantiskt med lite andra stilar och att allt inte BARA är VITT som i så många andra bloggar! Nu har jag lagt upp dig på bloggkoll. Ska bli så spännande att de vad du hittar på framöver!

Kram

Norrbacken sa...

Kikar in och säger hej!
Jättefint hus ni har!
Kram