måndag 18 augusti 2008

End of an era...









Hej vänner!
Min favoritbutik i hela världen stänger igen och jag är så gott som förkrossad. Hur ska jag nu klara mig? Butiken med de supertrevliga ägarinnorna har liksom varit mitt andningshål ända sen vi lämnade Stockholm för småstaden igen. Här kändes plötsligt inte storstaden så långt borta på något vis. I den underbara butiken finns/fanns massor med fina kvalitetsvaror, hantverk som inte går att hitta på andra ställen, inte här i staden och ja, jag vet inte var jag hittar ett sånt bra urval överhuvudtaget...
.
Som ni säkert förstår handlar det inte bara om shopping utan om känslan som förmedlas när man kliver innanför dörren i butiken. De goa ägarinnorna som alltid är glada och hjälpsamma och alla fina saker man kan klämma och känna på och drömma sig bort...
.
Idag visar jag några av de underbara saker jag köpte på utförsäljningen..
.
kram e

12 kommentarer:

Sanna sa...

Vilka fina saker du köpt. Det är alltid lika dystert när ens vattenhål och oas i tillvaron försvinner. Livet blir lite tommare och fattigare...

Jag kände igen mjölburken i reportaget från L. Jag har en teburk i den serien. Ett av mina älsklingsföremål.

rosenskära sa...

Hej Elin,

första gången jag hälsar på hos din fina blogg!

Vet precis vad du menar när du berättar om favvoaffären som stänger. Jag har en väninna som hade kombinerad blomster- och prylaffär (Blommor och Blader i Laröd/Helsingborg). Ann, som hon heter, var så fantastiskt duktig på att plocka in fina saker och göra vackra, men enkla arrangemang. Bra priser var det också. Hon hade bara öppet, torsdag-lördag, men det var något man såg fram emot varje vecka, ett litet besök.

Nu har andra tagit över och det blir inte detsamma. Känslan har försvunnit.

Men - det var fina grejer du fyndade på utförsäljningen. Ljusstaken är en av mina favoriter här hemma!

/Lena i Helsingborg

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Så tråkigt att de stänger. Förstår känslan du beskriver när man kommer in i en sådan butik.

Kram Lina

Hem och Lycka sa...

Usch vad trist, sånt gillar vi inte! Finfina fynd du gjort i alla fall. Vad är det för vita blommor? Otroligt vackra.. kram

Beas sa...

Fy vad tråkigt, jag förstår precis hur du känner...i julas stängde min favoritbutik ihop. WHY!!!!!!!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Neeej, vad trist!! Förstår precis vad du menar. Ett ställe där man inte letar efter saker utan saker "kommer till en" :-D. Du får helt enkelt sadla om och starta ngt liknande ;-).

Hoppas att allt är bra med dig och familjen!
Kramar

Unknown sa...

Åhhh vad trist...
Som ser i min blogg är jag ett fan av ljusstakarna;-)
Vill även ha burken i betong den är så fin.
Kram

Mjuka sa...

Men Rosenskära , har du ingen egen blogg, gick in och läste till din kommentar om att Ann stängt sin butik. Har inte bott i stan på 7 år men så fort jag varit ner och hälsat på så har jag gått dit. Det är den finaste butik som har funnits. Inte ens ambiance, årstiden mm kan komma i närheten av den butiken. Hoppas att du läser detta, var kul att höra en röst från Helsingborg, min hemstad
Förresten Elin , jättefina saker du fyndat, blev bara helt till mig när jag läste om min favoritbutik
kramar M

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så trist....
Det var iaf väldigt fina saker du har köpt.
Kram!

Ett hem på landet sa...

Vilket otroligt vackert hem din kompis L har, så fina bilder du har tagit!!!
KRAM

En inredoholic sa...

Så trist för dig!! Förstår vad du menar, samma sak hände mig. Du får väl ta och öppna en egen butik med din fina smak :)
Önskar dig en underbar dag.
Kram Jannice

Pia sa...

Altid trist når en god butik lukker - men jeg synes du skulle åbne egen butik med den supergode smak du har:-)

Kram P