måndag 31 mars 2008

Matrum

Hej!
Idag är jag hemma och VAB:ar. Äntligen hinner jag med att ta några bilder och blogga lite. Tänkte visa (några väl valda) vrår från vårt matrum. Hinner inte med att städa så därför blir det några närbilder (skratt).

Den här gamla dux-fåtöljen är så himmelskt skön, perfekt att sitta och jäsa i efter en god middag. Funderar ibland på att sy ett överdrag til den, men i nästa andetag kommer jag ihåg att jag och mormors gamla symaskin inte är så goda vänner. Hm, det hinns med en annan dag...

Ommöblering pågår ständigt här hemma, det har jag berättat förut. Nu har lilla soffan fått flytta till matrummet istället. Får se hur länge den blir ståendes där...





Avslutar med husets färg-gladaste möbel. Moraklockan är efter mina farföräldrar. Den är barndom för mig, T tycker att den är ganska hemsk.
Nu drar E i mig, han vill att vi ska leka med alla hans bilar. Klart vi ska, samtidigt som jag gör chili con carne, småplockar och dukar bara...
KRAM e


33 kommentarer:

Hanna sa...

Va mysigt du har det. Lyktan är från Duka va? Kram Hanna

Anonym sa...

Kul att få se lite fler vrår från ditt fina hem!
Skönt att lillen inte var sjuk!
Kram!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lillafruluva sa...

Underbara bilder!! :-)

Lila sa...

Känner igen det där med att ha tusen järn i elden:) Det ska bara lagas mat, tvättas, medan dottern spiller ut 1 liter juice på golvet:) Härligt!!

Jättefina bilder!! Fotöljen ser GRYMT skön ut!

Kramis Lila

Anonym sa...

Underbart, som vanligt!/Kickan

Beas sa...

Fåtöljen såg ut som smält choklad...vilken liten godbit. Om den inte är jättesliten så tycker jag absolut inte det gör något om du har den just så där ljuvlig som den är nu. :-)

Och soffan...fin...men det som fångade ögat var det du hade lagt på tavellisten, var det runda träbrickor? Så otroligt fint arrangerat!

Nu ska jag njuta lite av tystnaden här hemma. Maken är iväg med sonen på teater och dottern tittar på Bolibompa. Ahhhh...ljuva friiid! :-)

Kram Bea

Ulli sa...

Vilken mysig fåtölj. Jättefina bilder.

Ha en trevlig kväll!
Ulli

Steinheim sa...

Den sofaen passer overalt, den er så fin.

Fåtöljen ser underbar ut, man får lyst å krype opp i den med en god kopp te, mmmmm!

God kveld

En inredoholic sa...

Superfint! vilken vacker fåtölj!!

Alltid lika roligt och inspirerande att besöka din blogg!


Må så gott!
Kram
Jannice

Ida sa...

Vilka fina bilder på ert hem som ser ut att vara supermysigt! Mvh Ida

Jes/Vita villa vila sa...

HURRA nytt inlägg ☺ Njuter av din underbara bilder från ett supervackert hem!

Jes

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina bilder från ditt matrum! Fåtöljen är verkligen fin :)
Kram.

husnummer30 sa...

Allt hinns med en annan dag, så känner man inte för att ta tag i saker och ting är det bara att skjuta upp dem. Det är iaf jag superbra på!

Fåtöljen ser verkligen mysig ut. Och den pinnsoffan är bara så fin!

Ha det bra! //Jill.

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att fåtöljen var jättefin som den är - men det kan ju alltid vara skoj med omväxling förstås!

Maria sa...

Så kul att få se lite mer bilder ifrån ert vackra hem! Är så avundsjuk på era fina golv!

A home far away sa...

Vilka fina inspirerande bilder du visar! Fåtöljen ser helt underbar ut i hörnet-

Må gott

Livet i Gläntan sa...

Vilken jättefin fåtölj. Jag tycker den är fin som den är. Ett överdrag behövs inte. Underbart hem du har. Kram Jessica

IKT i min vardag sa...

Så fint du har det! Din soffa är underbart fin. Det är precis en sådan jag är ute efter! Den är inte till salu? ;-)

Kram

Nilla sa...

Tror minsann jag legat för länge och sovit i Smegen *fniss* Har ju missat att du fyllt år! Stort grattis i efterskott, vilka underbara presenter du fick!

Så roligt att se lite fler vrår av ert hem, soffan var ju underbar!

Ha det bra och sköt om er!
Kram Nilla

SOFIE sa...

Åhh vilka stämningsfulla bilder! Speciellt den på fotöljen, ser så mysigt ut! Jätte vacker bild! vad kul att få se!! Massa kramar!!

Anonym sa...

Skönt att läsa om andra som möblerar om jämt och ständigt ... kanske nåt av en sjukdom ... men en kul sådan i såfall ;)

Ja, jag har konstaterat den senaste tiden, att jag blir nog aldrig klar ... alltid finns det nåt att ändra/flytta på ;)

Supersnygga soffan din platsar ju utmärkt där med, och åh vad jag diggar dina fat i bakgrunden. Snyggt arrangerat!

Sköt om dig!
kraam/ruffa

Anonym sa...

Åh jätte vackra bilder! Du har det så fint hemma : )

Kram

Elin sa...

Vad skönt att ni gillar fåtöljen, då slipper jag sy ett överdrag :-D

Hanna - lycktan har jag köpt på åhléns. Var ett tag sen, men kanske finns den kvar.

Bea - har ställt lite allt möjligt runt på listerna. Några brickor, nått lock till en korg, fat...Kul att du gillar det!

Vita ljuva tankar - Nja, soffan är inte till salu. Tyvärr har soffan tagits ur produktion men kanske finns det någon kvar hos de återförsäljare som säljer Elviras världs möbler. Kolla hemsidan www.elvirasvarld.com


Tack alla för era gulliga kommentarer om vårt hem. Blir så stolt och glad! :-)

små vackra ting sa...

Vad tjusigt det var med brickorna på tavellisten. Nu blev jag riktigt inspirerad. Har exakt samma tavellister här hemma, men jag har satt dem på höjden i stället. De är ju bara så charmiga, med sina snidade mönster.
Hoppas du får en trevlig helg!

Hem och Lycka sa...

Den där fåtöljen ser oerhört skön att sitta i, dessutom snygg och fin färg. Du har ett så vackert hem, kram!

Mitt Egnahem sa...

Din blogg och ditt hem är så snyggt! Jag har nästan ett identiskt tyg på en soffa. Ville absolut klä om först, men "70-tals brunt" vinner i längden... Läser gärna din blogg. Inspirerande! MVH Värmländska Mitt Egnahem

Kalkstenssommar sa...

Klä inte om fåtöljen, den är ju underbar i allt det ljusa!

Fint du har hemma!

Kram L

Lina sa...

Hej!
Hittade hit via Jordgubbar med mjölk! Så fint du har det!!

Gårdsromantik sa...

Vilken underbar Moraklocka och vad kul att den gått i arv!

Hälsningar Maud

Malin - I min trädgård sa...

Oj vilka fina bilder! Den där soffan var ju söt... längtar själv efter något liknande... får väl se om man hittar något passande någon dag.

Ha en skön helg!

Mjuka sa...

Tycker fotöljen är hur snygg som helst. Fina bilder I LIKE
kram Malin

Sofia sa...

Hej!
har tittat runt en lååååång stund och vill bara tacka för inspirationen, du har superfint!
Mvh Sofia