tisdag 29 januari 2008

Mitt rum

Har alltid möblerat om mycker och ofta. Min kära vän J säger att hon aldrig riktigt vet hur det kommer att se ut när hon kommer hem till oss. Alltid är det några möbler som bytt plats. Kan tillägga att J och jag ses ofta, flera gånger i veckan. hihi


Intresset för att släpa runt på möbler grundlades tidigt. Flickrummet möblerades på de mest konstiga sätt. Min pappa blev så trött på att jag släpade runt möblerna och förstörde golven att han ritade upp mitt flickrum skalenligt där alla mina möbler även fanns med som små moduler. Tanken var att då kunde jag ju flytta runt på dem istället, eller ialla fall ha en plan innan jag gjorde nästa reva i golvet. En god tanke såklart, men allt som oftast möttes pappa ändå av att halva mitt möblemang stod i hallen och väntade på att han skulle bära upp den på vinden - för pappa, de får inte plats längre, de funkar inte i mitt "nya" rum. Stackars pappa Bengt!










Så, nu har jag gjort det igen, jag har möblerat om. Försöksoffret denna gång blev ett ganska svårmöblerat rum som jag helt enkelt har gjort till mitt eget. Fast E la ganska snabbt beslag på mina saker och det kan han väl få. E, dagen till ära klädd i tröja med sura grodor på och med två års trotsen knackandes på dörren. Men se bara vilken rolig ramp mina inredningsböcker extraknäcker som.

Vi ses!

kram e

26 kommentarer:

Jeanette Hornbeck sa...

Åh fint, känner igen de tjusiga tapeterna, så det var väl där du satt och pysslade hästarna!
Det är jättekul att möblera om, håller också med om att det ska vara på riktigt:-D

Verkstedet sa...

her var det virkelig pent og e som i ebbe- kjempefin;) god ide!!!!
ha det så fint!
klem

Ulli sa...

Visst är det roligt att möblera om. Små förändringar kan också göra mycket för ett rum.

Ha en bra onsdag!
Kram Ulli

Eva sa...

ja det är alltid kul att möblera om, jag gjorde det också ofta när jag var liten. Hi hi
Vad kul att få se ett arbetsrum/pysselrum. Vi ska så småningom göra om vårat och jag letar inspiration. Tack

Smått och gott hos Lina sa...

Så mysigt ditt rum ser ut. Och så söt liten kille du har som hjälpreda :-)

Kram Lina

Anonym sa...

*haha* Jag har oxå haft en tendens att släpa runt möbler i hela mitt liv - men nu har det faktiskt lugnat ner sig lite. :D

Anonym sa...

Hihi, vi har nog samma intresse :-)

Jag möblerar också ständigt om, till sambons stora förtret. Numera vägrar han hjälpa till, han måste ju ändå göra om det inom en snar framtid. Men det hindrar inte mig, innan jag blev sambo fixade jag det ju själv så det gör jag lika bra nu också ;-)

Sanny och Helena sa...

Jag och min kompis möblerade mycket i våra rum som små vi också. Vi ritade teckningar först och sen släpade vi och drog möblerna hit och dit...mamma lärde oss att lägga badlakan under möblerna så gled de bättre. Hon var nämligen likadan och hade rutin!

Maria sa...

Härlig litet kontor, det verkar vara precis som mitt - svår möblerat. Men du har lyckats bra!

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga bilder, men blicken fastnar mest på ditt fantastiska skrivbord!!!! Så fint! Kramis!

Anonym sa...

You have a lovely blog! And you have decorated your room in the most beautiful way. I love the chair!

Hem & Harmoni Marie sa...

Så fint du har fixat! Så bra ordning skulle jag också vilja ha....
Kram Marie

Ett hus i vitt sa...

Mysigt med eget rum, och jättefint! Söt son, har en 2-årig son jag med! Känner igen det där med 2-årstrots :-)... Charmigt med rampen! Kram, Anette

Jes/Vita villa vila sa...

Jättefint verkligen! Härliga bilder också. Gillar din känsla för detaljer :)

Stor kram!

/Jes

Emmas Vita Hus sa...

Känner igen det där. Det räcker liksom inte att flytta om i bara tanken utan man måste kånka och pröva runt innan det blir bra. Fint du har lyckats! Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Vilken söt ramp han fixat till! Men det är väl klart att du måste prova dig fram till rätt möblering ;-) kram!

"M" sa...

Så fint...och vad roligt att det finns fler tokar som jag...älskar att flytta om...hela tiden och min lilla 4 åring verkar bli likadan..hihi

"M" sa...

Så fint...och vad roligt att det finns fler tokar som jag...älskar att flytta om...hela tiden och min lilla 4 åring verkar bli likadan..hihi

Maria sa...

Vilket supermysigt rum!! Skrattar gott åt din iver att möblera om....själv har jag jättesvårt att möblera om.

Ha en skön helg!!

Linnestinalund sa...

Ommöblering är hur kul som helst. Något man kan göra som kvällsprojekt istället för att titta på tv tex.

Underbara blogginlägg på sistone, har helt glömt att kika in här på länge. Bäst att länka :)

Unknown sa...

Jag tycker du har lyckats väldigt bra! Kul story om din möblerariver och pappas smarta idé.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Vårt lilla hem sa...

Ett så härligt rum du har! Jag gillar din stol - helt underbar!

Hihi, så söt liten kille, och uppfinningsrik :)

Kram, ha en fin helg! Jenny

elin1976 sa...

oi då så fint du har det!!!
Ha en fin lørdag og ei fin helg:O)

Nilla sa...

Underbart!

Trevlig helg,
Kram Nilla

Amoroso sa...

Så minns jag också min barndom (inredning är fortfarande både mitt och min mammas största intresse) En tråkig dag gjordes i ett uns till en bra dag genom följande "ska vi inte ta och möblera lite?" :-) Det är famtastiskt vad bra man kan må när ena möbeln flyttas till andra sidan av rummet- fortfarande. :-)

Mitt vita staket sa...

Hej..mysig blogg så nu har man hittat hit..ha en bra dag kram Sussie