måndag 19 november 2007

Smygstart på julen

Nu kan jag inte vänta längre. Det fullkommligt kliar i mina julfixarfingrar. Har bestämt mig för att fixa lite jullikt på övervåningen som en sorts kompromiss. Jag kan njuta av tidig jul utan att känna mig totalt knäpp inför våra eventuella gäster. Det gäller bara att hinna stoppa dem innan de hinner upp på övervåningen eftersom vi bara har en toalett och den är just på övervåningen. Typiskt att vi inte är klara med gästtoaletten på nedervåningen. Äh, de får lov att hålla sig. För nu är det jul i vårat hus...la la la laaaa!







Min snälla mamma har återigen varit i farten. Hon gav mig allt detta fina naturpynt när vi var och hämtade E hos mamma och pappa. Så idag har jag bland annat gjort en krans av lite blandad kompott. Olika typer av mossa, lingonris och kottar har mestadels använt mig av.
Kan tilläggas att mina föräldrar även hade tagit hand om sonen så vi fick roa oss barnfritt under ett drygt dygn i huvudstaden. Hann faktiskt med en hel del shopping men det får lov jag att visa en annan gång. Att man kan bli så trött av att ha så kul!
Ha det bra!
kraam e












22 kommentarer:

Nilla sa...

Så fin krans du gjort runt ljusen!

Och härligt med en helg på tumis, väntar med spänning på att få se allt du shoppat =)

Hoppas ni får en riktigt härlig dag!

Kram Nilla

Moodboardwithflowers sa...

Å vad mysigt du har fixat... nu är jag sugen på att ta mitt pick och pack åka hem till dig och fika...hihi

Lillafruluva sa...

Superfint!! Riktig mysfaktor!! :-)

Flickan på landet sa...

Tack, men så aktiv är jag inte *skrattar*. Finns mera att måla här också om nån skulle ha ork...
så mysigt du har det!!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Åh så fint och snyggt du pysslat till det! Nu får nog julen ta och komma hit - bums!

Flickan på landet sa...

Riktig mysstäming hos er :-)

Lantliga ting sa...

Åh så fint du har gjort! Jag tänker nog också ta och tjuvstarta, kanske redan idag :) Kram

På min gatan i stan sa...

Lingonris är fint! Ja ska nog ut och plocka lite tror ja! :-)

Kram!

Anonym sa...

Åh, vad kul att det finns fler "jul-tossiga" själar runt om i landet! Får ärligt erkänna att jag hunnit med att sätta upp mina nya fina vita pappstjärnor i de båda fönstren i mitt matrum....Ska man hinna njuta av allt det fina så gäller det att passa på.... Vill nu grannarna ha detta som "snackis", så bjussar jag gladeligen på det!

Tack för en trevlig och inspirerande blogg!
Suprefint julpynt och vilken snygg tapet du har där på övervåningen.

Anonym sa...

OJ vad vackert! Verkligen fint!

Kram Lina (LinaoMatilda på fl)

Beas sa...

Men åh vad vackert!

Jag tycker du ska flytta ner pyntet där du ser det mest.

Och gästerna kommer att fråga..men mest för att de blir lite stressade över att de själva inte är ute i så god tid. Det är ju för sjutton gubbar första advent alldeles strax.

Jag börjar själv känna att jag är lite sent ute faktiskt som inte gjort något alls. :-)

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Åh så vackert, jätteJÄTTEfint!

Nu blir jag verkligen inspirerad till att själv börja pynta lite, för kliat i fingrarna har det gjort länge nu :)

Din blogg är verkligen jättefin!Jag har just startat en egen blogg, det ska bli spännande :)

Önskar en fin kväll,

Jenny

Anonym sa...

Sååå fint du gjort!!! Måste oxå pyssla lite...Kram Bästa grannen

Jordgubbar med mjölk sa...

Jag blir alltid så glad när du har ett nytt inlägg! Du har verkligen fingertoppskänsla! Sååå fint!

"M" sa...

å så mysigt det va här då...härlig julstämmning...mvh "M"

Anonym sa...

Åh, så mysigt du har gjort det! Du får kalla det för vinterpynt istället för julpynt, så kan ingen klaga ;-)

Anna sa...

Va mysigt du har gjort det. Längtar också till at plocka fram massa julpynt och och göra fina växrarrangemang. Du verkar ha ett mycket mysigt hem också..kommer nog åter igen till din blogg!

Unknown sa...

Åh, vilket fint hem du har! Har varit in här och kikat runtoch sagt "åååh" och "ahhh" för mig själv.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

vinklar o vrår sa...

Vad julmysigt du gjort det på andra våning! Är precis likadan... har så svårt för att vänta med julsakerna. De nyinköpta julpryttlarna för i år har faktiskt fått stå framme med en gång. Ingen mening att packa ner eller stuva undan. De ska ju ändå upp snart igen ;)
Kram
Mia

Anonym sa...

Hejsan! Har precis hittat din blogg och måste säga att det var kärlek vid första ögonkastet! Vilken inspirationskälla!!

Elin sa...

tack ALLA för era kommentarer i bloggen! Läser dem alla och ibland om och om igen! Håller på och målar en massa möbler, vita såklart! Visar i bloggen när de är klara!
kraam e

Diana sa...

vilket fantastiskt vackert hem du har och en enormt inspirerande läsning!

min blogg kräver inbjudan, om du är nyfiken och vill kika in så maila mig på diana.jonsson@yahoo.com så ser jag till att du kommer åt den :)

Återkommer!

/Diana