onsdag 14 juli 2010

Snabbt...




... går det här hemma med trädgården tycker jag. Pappa och T tar i huvudsak markarbetet och jag (med hjälp av min snälla mamma) tar marktjänsten. Skifferplattorna är tunga så det är en vettig arbetsfördelning måste jag säga.
:
På torsdag kommer även mina systrar och hjälper till då gräset på resterande delen av tomten ska rullas ut. Ska blir så skönt att lägga ett lock på all torr jord som är överallt, även där den inte ska vara, läs inomhus. Denna tillställning kallas "gräsfesten" men är inte på något sätt så extrem som den låter. Vi står för mat och dricka...och ja, gräs så klart.
:
Nep, nu väntar sängen!
:
kram e




9 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Ser ut att bli jättefint!

Loella sa...

Ser underbart ut, så fint med skifferplattorna, levande och maskulint..som säkert kommer mjukas upp med blommor och annat smått o gott...

Ha en fin dag!
Loellan

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt redan nu!

Hälsningar Agneta

Gabriella sa...

Kommer att bli super! Skiffer är ju bara såå snyggt!

Bella

Jenny sa...

Å, vad härligt med lite nya inlägg! :)

Unknown sa...

Hej

Vad härligt att göra en fest av det hela.
Lycka till.
Ha en bra dag

KRAM

Mrs M sa...

Vilka vackra plattor! Jag tycker att er trädgård ser mysig ut redan nu, ska bli spännande att se mer...
Kram/ Mimmi

Anonym sa...

Vad fint ni gör det! Jag ser fram emot att komma och dricka saft i er trädgård :-)

Puss och kram Annis

Photo by emma sa...

åå så fint det vitmålade huset blev ...bor själv i ett gult tegelhus..skulle vara intressant att veta hur ni gått till väga färgtyp? sprutat? rillat? osv :-)