lördag 12 februari 2011

Nya möbler




Hej vänner!
:
Möblerna försvann illa kvickt måste jag säga. Och jag har sålt ännu mer, men på blocket. Soffan och de vita stockholmsfåtöljerna är sålda. Det här med att sälja och köpa begagnat är verkligen superbra. Både för plånboken och miljön. Ett företag som jag annars gärna handlar nytt ifrån är Norrgavel. Företaget drivs utifrån ett humanistiskt, ett ekologiskt och ett existentiellt perspektiv. Bilderna ovan är från Norrgavels hemsida. Det runda bordet ovan är beställt hem hit, fast i en lite mindre variant som istället har 3 ben. Så snyggt tycker jag! Nu måste jag bara vänta in bordet. Varje möbel görs nämligen eftersom beställningarna kommer in. Jag som har så dåligt tålamod, hur ska jag kunna vänta i 4 veckor till?

_
kram e

16 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Vrålsnygga! Ska du ha stolarna till också?
Jag går och drömme rom ett par nya stolar, men det är inte direkt leveranstiden som stör utan priset ;) Men en vacker dag så :)

Hoppas allt är fint med er!

Kramar!

Julia

Julias vita drömmar sa...

I den perfekta världen i vitoljad ek.
Precis de jag visade bild på. Men vet du, jag tror faktiskt att jag ska köpa mig ett par, jag fyller visst 30 till hösten...Har velat ha stolarna i mååånga år så nu känns det dags liksom.

Kul, hoppas du vinner budgivningen, visa gärna vad det blev sen här på bloggen :)

Kram/Julia

Johanna sa...

Riktigt snygga saker från Norrgavel. Skulle inte säga nej till en soffa därifrån och deras påshylla i hallen :)GAD har också fina saker.

VitaVardagen sa...

Ny läsare här... har kikat runt på din blogg och måste säga att du har ett helt fantastiskt vackert hem! Stor kram Johanna

Sara sa...

Fina möbler alltid lika kul med nytt!
Hoppas att du blir nöjd!

webbutik tips:
http://www.myrrauppsala.se/

mvh sara

Elisabeth - anyhow.se sa...

SCHNYGGT!!! Alltihop! :D

Granne med Selma sa...

Norrgavel har väldigt fina möbler... och dyra. Fast ibland spelar priset ingen roll!
Kram Sussie

mali-mo sa...

Håper du har en flott sommer!

Moodboardwithflowers sa...

Jag älskar de där stolarna.. hihi

funderar på att sälja min elvira med.. men andreas skäller på mig när jag säger det hihi

KNORKAN - Presenter & Inredning sa...

Hej, vill du vara med och tävla om 4 st vita ljusmanschetter i metall? :-) Kram

kat @ dot dot dash sa...

gorgeous tables!
x kat

mali-mo sa...

Ønsker deg en fin sommer!

Thanh Le sa...

Beautiful colors
I like this style

--------------------------------
welcome to my blog
http://www.homedesign9.com/
Interior Decorating, Home Design, Room Ideas

Anonym sa...

If you would like to obtain much from this paragraph then you have to
apply such techniques to your won web site.

My web page: aluminum siding

Anonym sa...

Thе outcomeѕ ѕhoωn by this creаm аre аlѕο fantastiс, wіth change in thigh size and оthег areas beсomіng claimeԁ bу its useгs.



Looκ into my hοmepage trilastin review

Anonym sa...

... and a development in to "4D" printing.

Here is my webpage; xerox phaser 8560 ink (fengshui-sg.blogspot.co.uk)